lauantai 8. maaliskuuta 2014

Raitasuikale


En yleensä ole raitojen yhtävä. Yleensä sanon, etten pidä ruuduista, raidoista tai isoista kuoseista, mutta jos värit ovat kohdallaan niin voin raitojakin neuloa. Halusin tehdä jotain hyvin yksinkertaista, joten loin kolme silmukkaa ja tein tällaisen kaulaliinasuikaleen. Olen aiemmin neulonut pitsihuivin kulmasta kulmaan ja rakenne oli sikäli tuttu. Istexin yksisäikeinen pitsilanka oli hieman karkeaa, mutta pehmeni kylvysstä ja pingotuksessa vähän. Neuloin tarkoituksella löyhää pintaa, jotta lanka riittäisi. Minulla oli vain yksi kerä molempia värejä ja olin hieman huolissani riittävyydestä. Lopputulos on ihan kivan kokoinen suikale.


Projekti: Pink Stripes Scarf (Ravelry)
Ohje: Omasta päästä
Koko: 180 cm x 35 cm
Lanka: pinkki ja fuksia Ístex Loðband Einband
Menekki: 100 grammaa
Puikot: Addi Lace 3 mm 100 cm pitsipyöröpuikko

2 kommenttia:

Seijasisko kirjoitti...

Hieno raitahuivi! Minäkin olen palannut takaisin Blogistaniaan. Mulla on kokonaan uusi blogi: Punainen Lanka. :)

Judiuni kirjoitti...

Kiitos, Seijasisko! Lisään blogisi tuohon sivupalkkiin, jotta lukijani löytävät sen. :)