lauantai 30. tammikuuta 2016

Uudet Kai-Mei-sukat


Minun lempisukkani ovat edelliset Kai-Mei-sukat, jotka tein keväällä 2011. En ole raaskinut kävellä niillä, mutta nukun niissä jatkuvasti. Ne ovat miellyttävimmän tuntuiset sukat ikinä ja minua hieman harmittaa, ettei Punta Yarnsin Merisockia enää saa mistään, mutta onneksi minulla on kolme vyyhtiä jemmassa. Olen tästä vyyhdistä yrittänyt neuloa muita sukkamalleja, mutta tulin kesällä siihen tulokseen, että miksi yrittää väkisin muuta, kun varmasti toimiva ratkaisu on olemassa. Joten päätin neuloa toisen version lempisukistani varaunisukiksi.

Projekti: Kai-Mei II (Ravelry)
Ohje: Kai-Mei by Cookie A (Sock Innovation)
Koko: noin 36
Lanka: Punta Yarns Merisock Space Dyed
Menekki: noin 80 grammaa
Puikot: KnitPro Symfonie 2,25 mm 15 cm sukkapuikot

Kai-Mei-ohje on Cookie A.:n sukkakirjassa Sock Innovation ja varmaan monelle tuttu Suloisimmat sukat suomeksi. Minulla on molemmat Cookien kirjat alkuperäiskielellä, joten en varmaksi lupaa, mikä se on suomeksi. Kuitenkin ihana kirja, ihana malli ja ihanat sukat. Se on suurelta osin autopilottineulomista kokeneelle neulojalle, mutta pitsikuvion aloitus on oikeastaan ainoa asia, joka vaatii oikeasti huomiota. Lopputulos on juuri sellainen, mitä odotin, aivan täydellisesti istuva ihana sukkapari.


Merisockissa on vain viisi prosenttia nylonia, joten minun sukissani sillä tuskin olisi mitään mahdollisuutta sukkalankana. Kävelen puhki Wollmeise Twinin ja Cascade Yarns Heritagen viikoissa ja monta muuta pehmeää sukkalankaa kuukausissa. Käytössäni kestävät lähinnä tavalliset Regiat ja Drops Fabel kunnolla ja Austemannin Step kestää sekin useita vuosia. Onneksi olen rutinoitunut sukkienvaihtamisessa ennen sängystä nousemista ja unisukat kestävät, mutta monet pilliintyvät ja nyppyyntyvät, mutta ne liki viisi vuotta vanhat Kai-Meit näyttävät edelleen upeilta.

7 kommenttia:

Ingi kirjoitti...

Todella nätit! Joitakin Cookien malleja olen tehnyt, mutta Kai-Meit ovat vielä kokeilematta.

Judiuni kirjoitti...

Kiitos, Ingi! Suosittelen lämpimästi tätä. :)

Lankakeiju kirjoitti...

Ihanat! Nyt minunkin alkoi tehdä mieli neuloa Kai-Meit.

Judiuni kirjoitti...

Kiitos Lankakeiju! Sehän on erittäin hyvä mieliteko. ;)

Niina Risulainen kirjoitti...

Ihanat :) Mullakin on yhdet kauhtuneet Kai meit ja tarttis tehdä myös uudet :)

Virpi kirjoitti...

Siis kerrassaan ihanat sukat :)

Judiuni kirjoitti...

Kiitos Niina ja Virpi! Kannattaa tehdä toiset. ;)