sunnuntai 9. marraskuuta 2008

Kirjainmeemi

Ostin Kirsiltä kirjaimen ja sain J:n. Tulipa vaikea kirjain. Nyt pitäisi kymmenen asiaa keksi sillä kirjaimella.

1. Joulu on ollut mieleni päällä jo pitkään. Joululahjoja olen ostellut jo syyskuusta lähtien. Odotan joulua aina kovasti, mutta aina petyn siihen, että se meni niin äkkiä ja loppui kuin seinään.

2. Järki on tärkeää. Asioissa pitää olla järkeä.

3. Järjestys on asia, jota en hallitse. En ole koskaan ollut järjestyksen ihminen enkä järjestelmällinen. Valitettavasti.

4. Jäätelö on ihanaa, mutta harvoin syön sitä. Tämän vuoden jäätelöt voin melkein laskea sormillani.

5. Jäämeren rannalla olen käynyt pari kertaa. Viimeksi oli laskuvesi ja veneet kuivilla.

6. Jänistäminen on ilkeä tapa, johon aina välillä sorrun.

7. Jännittäminen on ärsyttävimmistä tavoistani. Olen vain kertakaikkisesti jännittäjätyppiä.

8. Juna on välttämätön paha, johon joutuu, kun tahtoo kotona käydä.

9. Juhannus on juhla, jota en vietä, kuten vappukin. Juopottelujuhlat eivät kiinnosta.

10. Japani on maa, jossa haluaisin joskus käydä.

Huh. Olipas vaikeaa. Kovin montaa vaikeampaa kirjainta ei aakkosista löydy. En ole koskaan pitänyt j-kirjaimesta, enkä varsinkaan sillä alkavista nimistä. Mistä lie johtuu moinen antipatia. Jos haluat kirjaimen, jätä kommentti.

1 kommentti:

Kirsi kirjoitti...

Ajattelin vain jättää merkkini, jotta lukemassa olen käynyt juttusi. Minun pitäisi kylläkin kahlata Tessiä ja lakia läpi. Siis kouluhommia, mutta tämä on mielenkiintoisempaa.