keskiviikko 17. maaliskuuta 2010

Kiehkuralapaset



Ohje: Kiehkuralapaset
Koko: Aikuinen
Lanka: Novita Florica vaaleanpunainen ja keskisininen
Menekkki: 64 grammaa
Puikot: KnitPicks Harmony 2,75 mm sukkapuikot
Fiilis: Ihan kivat. Harjoitus tekee mestarin.




Kiehkuralapaset valmistuivat lopulta. Peukaloiden neulomiseen meni ikuisuus. Olen päättänyt, etten lannistu, vaan harjoittelen kirjoneuletta vielä jatkossakin. Nyt pitäisi lähinnä pestä lapasia tai jotain, jotta näkisin miten käsiala siitä tasoittuu. Kämmenpuolet ovat hienot ja peukaloissakaan ei kirjoneule yhtään kiristä, mutta peukalot ovat muuten vaan jotenkin tursakkeen näköiset. Kokoa on hieman liikaa minun pikkukätösilleni, mutta kyllä nämä jollekin sopivat. Jälkiviisaana totean, että onteloneule olisi pitänyt neuloa pienemmillä puikoilla ja peukalokiila olisi pitänyt aloittaa aiemmin. Lapaset ovat edelleen minusta vaikeita, mutta kyllä se tästä.

5 kommenttia:

Miia-Rebekka kirjoitti...

Kauniit!
Mun kirjoneulelapasten käsiala tasoittui kyllä tosi paljon, kun kastelin lapaset ja vielä vähän silitin kuivina.

Anu / Ei kissa karvoistaan kirjoitti...

Nätit lapaset!

Munkin mielestä lapaset on vaikeita, tulee aina liian pienet. Pitäis kai harjoitella enemmän, niin oppis tekemään oikean kokoisia.

Riikka kirjoitti...

Tuossa on ollut tikuttamista! Peukaloitten teko on aina jotenki tosi vaivalloista.. Siinä vaiheessa toivois jo koko työn olevan valmis!

MariL kirjoitti...

Ihanat lapaset!

Anonyymi kirjoitti...

Ihanat ihanat lapaset! <3 Mä voin ottaa ne jos oot yhä kohdetta vailla! :D (jos ne mahtuu mun lapioihin) t.silakkapihvi