tiistai 12. elokuuta 2008

500 virhettä

















No ei ihan, mutta melkein. Minttumaari tuli Jane Austenin voimalla valmiiksi. Kuuntelin Viisasteleva sydän -äänikirjan ja katselin sekä BBC:n minisarjan että Universal Studiosin elokuvan Ylpeys ja Ennakkoluulo ja sitten se olikin jo valmis. Lautasellisesta marjapuuroa sukeutui jonkinlainen huivinkuvatus. Lopputulos ei ole edes tyydyttävä, mutta huivi olisi ufoutunut lopullisesti, mikäli olisin alkanut purkamaan kaikkia virheitä siitä pois. Sallittakoon virheet ensimmäisessä niskasta aloitettavassa pitsihuivissani. Lopputulos on nyt kuitenkin ihan pidettävä eikä kukaan käytössä huomaa tuollaisia virheitä. Ja onnekseni kukaan ei lue tätä blogiani. Roosaa Rose Mohairia jäi vielä kolme kerää jäljelle, joten toinen huivi tulee vielä tästä, vaikka jouduinkin pari metriä ottamaan neljättä kerää, kun lanka loppui, kun kaksi kolmasosaa oli jo päätelty. Ja onhan minulla vielä lisäksi neljä kerää ihanaa syklaamin väristä Rose Mohairia. Anteeksi kamala kuva ja ei, en todellakaan osaa pingottaa mitään. Toivon vain, että huivin reunat eivät tuon käsittelyn jälkeen rullaannu.

Vapaapäivät ovat selkeästi pahasta. Ainakin mikäli pitää työstään ja minä pidän aivan erityisen paljon projektista, jossa olen töissä. Jouduin pitämään vapaata sään vuoksi ja pihaa mieltä piti mennä lankakauppaan lievittämään. Olin ajatellut vaaleansinistä Sisu Glitteriä Baudelaire-sukkiin, mutta harmikseni sain kuulla, ettei sellaista ole. Olen melkoisen varma, että olen nähnyt sellaista jossain. Tulin sitten surkeuksissani ostaneeksi aivan erityisen ihanaa lankaa, Grignascon MerinoSilkkiä. Vaikka väri ei ole aivan paras mahdollinen, on materiaali aivan suunnattoman ihanaa. Budjetti ei tule missään tapauksessa pitämään, sillä moisella ihanuudella on alennuksesta huolimattakin hintaa aivan liikaa opiskelijabudjettiin. No kaurapuurolla elää ihan hyvin vähän aikaa... Ja minä kun olen jo kahdesti päättänyt, etten koskaan osta lankaa vyyhteinä, kun ne ovat niin hankalia. Huoh.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Onpas kauniin värinen huivi! Mullakin on tuo Minttumaari to do -listalla, kunhan vaan sais hankittua langat siihen..

Miia-Rebekka kirjoitti...

Minä ainakin luen blogiasi :) . Oot Blogilistan suosikeissa.

Mullakin on Minttumaari, joka uhkaa ufoutua ihan täysin. Siihen tuli joku virhe, jota en osaa paikallistaa eikä just nyt riitä mielenkiinto tarkenpaan syyniin.

Kaunis Minttumaari sulla!

Anonyymi kirjoitti...

Ai kukaan ei lue sinun blogiasi vai? Myös minulla kuulut suosikkeihini
Huivisi on kaunis!