torstai 18. syyskuuta 2008

Loppuuko? Loppuuko? Eikö se vieläkään lopu?


Ensimmäinen paraphernalia valmistui aamun luennolla. Olin loppuun asti varma, että lanka loppuu kesken, mutta ei. Sitä jäi yllättävän paljon ja kun en ollut muistanut ottaa toista kerää mukaan niin aloitin edellisen lopuista toisen sukan ja koko ajan hämmästyin lisää langan riittoisuutta. Tällä menolla toisesta kerästä jää puolet jäljelle ja mitä minä taas sillä teen. Huoh. Langanloppuja on jo ihan tarpeeksi kuljeksimassa nurkissa. No pääasia on se, ettei loppunut kesken. Toivottavasti ei tullut liian iso, kun joudun tekemään sokeasti ohjeen mukaan. Kaunis ainakin tuli ja vieressäistujat ihmettelivät miten minä jaksan tehdä näitä. Mitä jaksamista tässä oikein on? xD Tekemisen ilo on suurempi asia, kuin se, että saa jotain valmiiksi.

Undulating rib socks päätyi kiireesti puikoille ja näyttää kauhean suurelta. Kaipaan taas jalkaa johon sukkaa sovittaa, mutta se on vähän hankalaa näin toiselta puolelta Suomea. Onneksi on öiti joka kiltisti laskee silmukat ja kantalapun kerrokset edellisestä sukista ja mittailee pituudet, jotta tulee suurin piirtein sopivat.

Olin eilen illalla hypätä kattoon, kun päädyin vahingossa Tekstiiliteollisuuden sivuille ja huomasin, että Step on tulossa yksivärisenä markkinoille tänä syksynä. Voi tätä minä olen toivonut ja odottanut jo vuoden verran. Toivottavasti suosikkilankakauppani ottaa sen valikoimiinsa. Täytyy singota viimeistään lauantaina kysymään. En varmaan pääse sieltä ulos ilman lankaostoksia, mutta toivossa on hyvä elää. Mutta nyt tenttikirjan pariin...

Ei kommentteja: