maanantai 8. syyskuuta 2008

Ressineulontaa


Tentti tuli, oli ja meni eikä maailmanloppua tullut, mutta silti tunnen itseni kovin stressaantuneeksi. Juuri ennen tenttiä olisin mielelläni rauhoittanut hermojani neulomalla, mutta kas kummaa. Eipä ollut Clovereita mukana. Olin ajatellut, ettei minulla ole aikaa neuloa tänään ja jätin kämpille neulepussini. Kylläpä minua harmitti, kun kuljin levottomana ympyrää ja hermostutin itseäni entisestään. Täytyy jatkossa kiltisti kantaa mukana ressineuletta tentteihin, vaikkei aikaa niille olisikaan. Ilta meni hermoja rauhoitellessa ja kun Luna Mothiin tuli jokin ikävä virhe ja palmikonkierrot ärsyttivät, oli otettava jotain uutta puikoille. Lähin lanka ja mielessä polttelevin projekti oli Paraphernalia. Malli on vain niin kertakaikkisen ihana ja kaikessa yksinkertaisuudessaan elegantti. Näistä tulee kauniit ja ne menevät kummitädilleni joululahjaksi. Ensimmäiseen palmikonkiertoon asti meni loistavasti ja sitten muistin, että ohut apupuikkoni on ollut kateissa jo ainakin viikon. Mihin tällaisessa kaninkomerossa voi hukata puikon? Sen kun tietäisi. Toivottavasti se on täällä, eikä ole jossain kurssisalissa. Se on ainoa ohut apupuikkoni. Paksuja minulla on useampi, jostain kumman syystä.

Huivirintamalla ei mene kovin hyvin. Luna Mothiin tuli jokin ikävä virhe enkä saa kuviota enää toimimaan. Purkasin muuteman kerroksen ja toivon, että sen elämä jatkuu, kun jaksan paneutua asiaan. Huivi itsessään näyttää lähinnä perunapellolta, mutta uskon pingotuksen ihmeisiin. Puikoit voisivat olla hieman suuremmat. Seuraavan vyyhdin kohdalla otan ainakin vitosen puikot. Kuvion joudun toistamaan useamman kerran kuin mitä ohjeessa on, mutta se ei ole mikään ongelma. Huivista on tulossa ihan kivan kokoinen. Täytyy todeta, että Kamena on ihana lanka. Tätä tulee varmasti ostettua jatkossakin. Pikkuhiljaa on päähäni hiipinyt sellainen kauhea ajatus, että olen mokannut sen ihanaisen merinosilkin kanssa. Se kuuluisi ilmeisesti neuloa kaksinkertaisena ja minä hölmö olen kerinyt sen yhdeksi palloksi. Neulo nyt siitä sitten kaksinkertaisena. Ei paljon naurata. Pitää keksiä jokin pelastautumiskeino. Voi kumpa olisin tajunnut aiemmin, ettei hullukaan neulo sellaista seittiä yksinään. *päätä pöytään*

Ei kommentteja: