tiistai 12. tammikuuta 2010

Silkkialpakkaa

Lomalta on kotiuduttu opiskelijaboksiin. Julkineulontaa tuli taas harrastettua puolen Suomen läpi ja Ruska sekä Fifi -huivit edistyivät mukavasti. Eilen pidin hyvällä omalla tunnolla lusmuilupäivän, sillä matkustaminen väsyttää aivan kauheasti. Inhoan junassa istumista kovasti, sillä se vetää paikat jumiin ja väsyttää monta päivää eteenpäin. Pitäisi opetella lentämään.



Heti miltei ensimmäiseksi kaupungissa oli singottava itsensä lankakauppaan ja onneksi oli viimein tullut sitä vaaleanpunaista Hjertegarnin Alpaca Silkiä. Olen odotellut jo monta kuukautta, kun se on niin täydellinen lanka lupaamaani huiviin. Tuota herkkää vaaleanpunaista ei jostain mystisestä syystä saapunut tilauksissa lankakauppaan ja minulla ei ollut mitään intoa tilata netistä. Mutta kun ei anna lupaamalleen projektille mitään aikataulua niin tämmöiset piukkujutut eivät haittaa. Kämpillä kaivoin melkein heti pitsipuikot esiin ja aloin etsiä Swallowtail ohjeen tulostetta arkistoistani. Projekti oli pakko saada heti puikoille. Ohjetta olen kokeillut ennenkin, mutta jokin on mättänyt ja olen purkanut. Vissiin aivan samalla langalla kokeilin ja päädyin kuitenkin tekemään Go Fly a Kite -huivin viime keväänä a vissiin Teeteen Elegantia olen myös kokeillut.

Kiitos kaikista kommenteista! <3

Ei kommentteja: